10.8.2012

Att komma igång

med träning kan vara jobbigt. Man vill liksom börja träna hårt och mycket på en gång. Kroppen blir i chock och små skador kan uppstå - jag vet jag har provat!

Försöker nu börja klokare (måste tänka på min muskelskada- vill ju att det inte blir värre). Började förra veckan med powerwalk på morgonen, såhär såg förra veckan (v.31) ut:

må --> PW 60 min
ti --> PW 40 min
ons --> PW 30 min
to --> PW 90 min (på kvällen)
fre --> PW 60 min
lö --> VILA
sö --> PW 60 min

När jag tar min morgon promenad stiger ja upp och dricker några glas vatten och så bär det iväg. Har haft gångstavar med så får man upp flåset bättre. Vissa dagar har det varit kämpigt att stiga upp, men så fort man kommer ut och får njuta av den friska luften känns det BRA!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti