19.1.2013

Att väga eller mäta?

Många har som målsättninga att gå ner i vikt. Själv brukar jag använda måttband. Måttresultaten kanske inte alltid är så exakta, men tillsammans med spegeln berättar det mer än vågen, enligt mej alltså.

Som jag flere gånger tidigare nämnt hade jag ett jobbigt år förra året och kom ur form ganska rejält. Nu vid årsskiftet blev det stopp och jag beslöt att "börja ett nytt liv", precis som många andra. Plockade fram måttbandet och började måtta.

Dessa mått fick jag den 1.1.2013:
midjan 80 cm
höften 95 cm (japp, jag är ett päron)
rumpan 101 cm
bröst 93 cm

19.1.2013 efter 3 veckor motion blev det följande mått:
midjan 76 cm (-4 cm)
höften 91 cm (-4 cm)
rumpan 98 cm (-3 cm)
bröst 91 cm (-2 cm)(tyvärr hade även dett mått blivit mindre..)

Gissa om det känns bra? Japp och nu bär det av till gymmet! Ha det bra denna lördag, här i södra Finland har vi just nu -27 C, och det känns kallt kan jag säga.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti